DSC 0215 I etap wyprawy w Góry Bialskie.
Tym razem Miłośnicy Gór z Uniwersytetu i okolic wyruszyli w Góry Bialskie, niewielkie obszarowo, ale należące do najdzikszych i trudno dostępnych zakątków Sudetów. Wyprawę rozpoczęliśmy w Bielicach, najwyżej położonej wsi w dolinie Białej Lądeckiej, gdzie jeszcze kilka lat temu grasował zabłąkany niedźwiedź, który przybył do nas z czeskich Jesioników.

Niedźwiedzia, niestety nie udało nam się spotkać, chociaż niektórzy słyszeli jego ciche pomrukiwanie. Następnie cała grupa ruszyła, zielonym szlakiem, przez piękne, urzekające swą urodą tereny Puszczy Jaworowej i rezerwatu Puszczy Śnieżnej Białki. Na chwilę zatrzymaliśmy się przy Rajskim Źródle, aby napić się „cudownej wody” i odmłodzeni „chyżo pobiegliśmy” w stronę najwyższego szczytu Gór Bialskich - Rudawca (1112 m n.p.m.) zahaczając o nieco niższą Iwinkę (1079 m n.p.m). Po krótkim odpoczynku udaliśmy się w drogę powrotną. Na koniec trasy góry pokazały swoją „groźną stronę” i przypomniały, ze nie należy ich lekceważyć. Wyprawę zakończyliśmy przy łowieniu, smażeniu oraz wędzeniu pstrąga w sympatycznym Goszowie „Raju Pstrąga”. Druga część wyprawy w Góry Bialskie odbędzie się 25 lipca i tym razem będziemy zdobywać Postawną i Smrk od strony czeskiej. R.B.  Dokumentacja  fotograficzna  M. R.