IMG 007022.09.2017

22 września, w sali widowiskowej ZOK,  odbyła się IX inauguracja  roku akademickiego Ząbkowickiego Uniwersytetu Trzeciego Wieku. Każda inauguracja jest  wyjątkowa, ale ta szczególnie zapadnie nam w pamięć.  Uroczystość jak zwykle  rozpoczął chór „Echo”   pięknym wykonaniem  studenckiego hymnu Gaudeamus  Igitur.  Po przywitaniu przybyłych  gości i słuchaczy ZUTW – prezes Grażyna Kwiecińska  minutą ciszy uczciła pamięć naszej koleżanki Danuty Zajączkowskiej, która  wybrała właśnie ten czas,  na początek drogi życia po życiu.

Czytaj więcej: IX Inauguracja  roku akademickiego

IMG 91021-9.09.2017

Wtorek to czas na skupienie i przemyślenie wielu spraw. Tych boskich i tych czysto ludzkich, jedziemy do Medjugorije, miejscowości w Bośni i Hercegowinie, w której objawiła się Matka Boska. Zdania na temat objawień są różne, nie ulega wątpliwości jednak fakt, że do tej maleńkiej miejscowości pielgrzymuje rocznie dwa i pół miliona ludzi. Wielu z nich wspina się po kamienistym zboczu na Górę Objawień, na Kriżewac, my przeszliśmy tylko jeden etap, doszliśmy do miejsca gdzie dzieci ujrzały postać Matki Boskiej. Wszyscy, którzy pokonali ten odcinek kamienistego zbocza, wrócili do autokaru dziwnie wyciszeni.

Czytaj więcej: Wakacyjne wojaże - Chorwacja

dsc 829.07.2017

To już nasza 25 wyprawa ; w słońcu i w deszczu, z wiatrem i pod wiatr, czasem w śniegu po kolana ale wytrwale do przodu Mamy ze sobą dobry nastrój, młodzieńczą werwę, pełny autobus szczęśliwych wędrowców i tylko Włodka brak w tym towarzystwie. naszego ulubionego przewodnika. Niestety, uwiodła go wymagająca posłuszeństwa rwa kulszowa. On robi wszystko by wrócić do zdrowia, a my ruszamy w drogę

Czytaj więcej: Suchoń - jubileuszowa wyprawa Klubu Miłośników Gór

IMG 764524-25 .06.2017

Wakacje w pełni, a my korzystamy z wolności jaką dają nam nasze dzieci i wnuki. W czasie wakacji wszyscy pragną wypoczynku i wolności, tylko te babcie ciągle są niezastąpione. Często, gęsto rezygnujemy z własnych przyjemności bo...

Po koniec czerwca, zgodnie z wcześniejszymi planami wyruszamy na dwudniową wycieczkę, którą nazwaliśmy VI Wyjazdowy Marsz Nordic - Walking.

Czytaj więcej: Nasz Wyjazdowy Marsz

DSCF89905 - 14.06.2017

Tegoroczne wakacje rozpoczynamy zdecydowania i z przytupem. Propozycje dla naszych słuchaczy realizujemy zgodnie z założeniem, dla każdego coś specjalnego. Na pierwszy rzut nasze morze. Wracamy sentymentalnie do Mielna- Unieścia, które oferuje nam po dwa w jednym ; jezioro Jamno - morze Bałtyckie, lasy i plaże, ścieżki rowerowe i deptaki, historię i teraźniejszość, ślady grodzisk słowiańskich i poniemieckie bunkry, czego tylko dusza zapragnie. Każdy znajdzie tu coś dla siebie