DSC0575925.06.2022

Sama Śnieżka była dzisiaj bardzo wstydliwa. Schronisko, budynek poczty i Kapliczka, wszystko spowiła gęsta mgła. Udaje nam się jednak odnaleźć innych uczestników rajdu i wykonać z nimi pamiątkowe zdjęcie. Dzisiejsze widoki ze Śnieżki należą do tych, z serii: "musicie sobie wyobrazić ....." (tak w takiej sytuacji mówi nasz przewodnik Włodzimierz). Czas rozstać się z Królewną Śnieżką. W podgrupach schodzimy do Pecu p. Śnieżką. Na Równi pod Śnieżką wiatr powoli rozwiewa mgły i ukazuje powolutku całe piękno Karkonoszy

Czytaj więcej: Czesko-polski rajd na Śnieżkę szlakiem Jakuba Haliny

DSC0163818.06.2022

Zapowiada się słoneczna, gorąca sobota. A jak najlepiej wykorzystać taki dzień? Oczywiście najlepszym rozwiązaniem jest wyjście w góry. Pakuję się i cały czas chodzą mi po głowie słowa piosenki, którą ostatnio śpiewała mi Lenka, które doskonale odzwierciedlają moje emocje:
"Kiedy w piątek słońce świeci
Serce mi do góry wzlata
Gdyż w sobotę wezmę plecak
W podróż do mojego świata
Ref: Bo ja mam tylko jeden świat
Słońce góry pola wiatr
I nic mnie więcej nie obchodzi
Bom turystą się urodził
Dla mnie w mieście jest za ciasno
Wśród pojazdów kurzu spalin
Ja w zieloną jadę ciszę
W ścieżki pełne słodkich malin
Ref: Bo ja mam tylko jeden świat ../Tekst: Adam Chmiel/

Czytaj więcej: Z wizytą u Jerzego i Woźnicy czyli udany wypad w Jesenniki

IMG-20220524-WA000024.05.2022

24 maja o godz. 9.00 w Słonecznym Parku Wodnym  rozpoczęliśmy Senioriadę 2022. Na nasze zaproszenie odpowiedział Klub Seniora Przyjaciele i tak w gronie ząbkowickich seniorów rozpoczęliśmy sportowe świętowanie. Rywalizację w pływaniu na dystansie 50 m stylem dowolnym  rozpoczęły kobiety a następnie mężczyźni, kolejne  rozgrywki to mecz piłki wodnej, który wzbudził ogromne emocje. Po zakończonych konkurencjach na basenie, przerwa kawowa, a następnie zawodnicy udali się na stadion, gdzie przeprowadzony  został marsz nordic – walking  na dystansie 2,5 i 5 km oraz zawody gry w bule.

Czytaj więcej: SENIORIADA 2022

20220508 0903468.05.2022

Naszą wędrówkę rozpoczynamy na Lisiej Przełęczy i niebieskim szlakiem ruszamy w kierunku Narożnika. Wąska ścieżka prowadzi stromo pod górę po stopniach utworzonych z korzeni drzew, ale samo podejście w otoczeniu wiosennej zieleni było czystą przyjemnością. Szybko docieramy na Narożnik, z którego rozciąga się wspaniały widok na góry Bystrzyckie, Orlickie i Szczeliniec Wielki.

Czytaj więcej: Góry Stołowe i Skalna Czaszka

IMG 62885.05.2022

Różnorodność zespołów zapewniała wielogodzinną ucztę duchową, piękne stroje cieszy ły oko, piękne głosy pieściły ucho, małe formy teatralne skumulowały w sobie śpiew, taniec ruch sceniczny, grację i kunszt aktorski, a pokazy taneczne to już był wulkan energii, feeria barw, cudowna muzyka i szyk i elegancja. Jury miało niezwykle trudne zadanie, dyskusje burzliwe, argumenty za i przeciw i wybór jednego faworyta – zwycięzcy w danej kategorii i jedno wyróżnienie

Czytaj więcej: VIII Dolnośląski Przegląd Seniorów Artystycznie Uzdolnionych o Krzywą Wieżę Ząbkowic Śląskich

IMG-20220424-WA000422.04-28.04

Dwa dni później 24 kwietnia, również w Dzierżoniowie odbyły się III Powiatowe Zawody w Bowling. Nie zabrakło i naszej drużyny. Tym razem triumfowały kobiety; I miejsce w swoich kategoriach wiekowych zdobyła Zbigniewa Czaplicka, II miejsce zajęła Mieczysława Długopolska. W kategorii mężczyźni II miejsce zajął Zdzisław Kwieciński