W czwartek 5 października, z samego rana, wyruszyliśmy na wycieczkę, aby zwiedzić Podziemne Miasto oraz Zamek Grodno, jedne z ciekawszych obiektów historycznych znajdujących się w Górach Sowich
Podziemne Miasto znajduje się w masywie Osówki, jest to kompleks podziemnych sztolni projektu RIESE, największego projektu górniczo-budowlanego nazistowskich Niemiec rozpoczętego w Górach Sowich oraz na zamku Książ w latach 1943–1945. Miała to być jedna z kwater głównych Adolfa Hitlera.
Podczas godzinnego zwiedzania w hełmach i z latarkami w dłoniach zapoznaliśmy się z całą historią tego obiektu.
Następnie udaliśmy się do Zamku Grodno w Zagórzu Ślaskim – 700-letniej warowni, zbudowanej na Górze Choina, której początki sięgają czasów Piastów Śląskich. Dzisiaj Zamek Grodno należy do najlepiej zachowanych warowni na Dolnym Śląsku .W zamku mogliśmy zobaczyć średniowieczne mury, sale tortur, krzyże pokutne oraz ocalałe renesansowe pomieszczenia, a widok rozciągający się z zamkowej wieży należał do jednych z najpiękniejszych.
Zwiedzanie zakończyliśmy przy ognisku, piekąc kiełbaski i inne produkty, które wzięliśmy ze sobą. Zwolennicy kawy, herbaty oraz słodkich smakołyków mogli zaspokoić swój apetyt w pobliskiej restauracji.
I tak syci, w przyjemnej, radosnej atmosferze udaliśmy się w drogę powrotną do Ząbkowic Śląskich, czas podróży uprzyjemniał nam przewodnik Bogdan historycznymi ciekawostkami. Dziękujemy! OSOWKA 2OSÓWKA 1OSÓWKA 3OSÓWKA 4OSÓWKA 5OSSÓWKA 7OSÓWKA 6